Laatste werkdag

28 mei 2019 - Sint-Oedenrode, Nederland

Zo. Hier even een berichtje van Stefan.

De laatste keer dat ik een blog schreef was in Australië. Toentertijd niet gedacht dat ik dat nog eens ooit zou gaan doen, maar hier zit ik dan weer.

Afgelopen woensdag mijn laatste werkdag gehad en donderdag afscheid genomen van mijn collega's. Als je denkt dat dat zo gepiept is, dan denk nog maar eens na. Ik ben meer dan 2 uur bezig geweest, en kwam eigenlijk nog tijd tekort. 10,5 jaar heb ik met die mensen mogen werken. Sommige zie ik graag nog eens, anderen uiteraard wat minder graag ; )

Tijdens mijn laatste koffiepauze heb ik een bescheiden Zweedse fika georganiseerd, een paar kaneelbolletjes en wat koekjes. Niks bijzonders vergeleken met wat mijn collega's geregeld hadden.

Na nog eens even buiten in het zonnetje gezeten te hebben stond er in de kantine een enorm hollands overlevingspakket voor mij (ons) klaar. Allemaal typische Nederlandse etenswaren en kleinigheidjes. Lekkere drop, chocola, pepermuntjes, biertjes, tulpen, ander snoepgoed en als klap op de vuurpijl een setje klompensloffen voor zowel Inge als mij. Ze hadden de schoenmaten nog eens goed gegokt ook nog XD

Ergens vind ik het wel vreemd om dit (vertrouwde) leventje achter me te laten maar we hebben allebei ontzettend veel zin in alles wat de toekomst ons gaat brengen. Vastigheid is fijn, maar als het avontuur eenmaal roept moet je antwoorden.

Ik kijk terug op veel ups en downs, leuke en zware dagen en heel veel gezelligheid van een ontzettend leuk en divers gezelschap. Ik zal de flauwekul tijdens het foute uur (9-10uur) vooral gaan missen. Want waar kun je nog ongestoord dansen en zingen alsof niemand in de buurt is. Ik kon dat bij de Baby-Dump.

Ik wil iedereen daar nog eens bedanken voor de leuke tijd. Mijn collega's hebben het werk leuk gemaakt.

*De wereld ligt aan je voeten, je hoeft alleen maar de eerste stap te zetten*